20091223

empat puluh lima

kalau tanya saya apa yang menarik di melbourne, antaranya berjalan di poplar rd dari royal park station ke simpang oak st. tadi sekali lagi. saya boleh memanggilnya jalan muhasabah. kalau nak datang baitul fida', saya akan pilih tram 55 walaupun ramai mengatakan turun di church st lebih dekat. jalan tu sangat mendamaikan, menginsafkan. sangat menarik. saya pernah berjalan dengan beberapa akhawat, berkongsi cerita. pernah suatu malam, lewat pukul 11 malam, berjalan dari royal park station ke baitul fida', saudaraku berkata, " kalau jalan kat kat sini mesti teringat cerita awak tentang xxxxxx". terima kasih kerana menjadikan perjalanan itu significant. saya pernah menangis, ketawa dan mencipta kekuatan di sepanjang perjalanan menyelusiri poplar road

antara kenangan dan kenyataan

No comments: